Shop till you drop


Brukar med jämna mellanrum rensa ut gamla kläder och saker, för av någon konstig anledning blir garderoberna allid lika överfulla och att ha en massa saker som bara tar plats är något som får mig att bli stressad. Vore fel att påstå att jag tycker det är skoj att rensa ur saker, men känslan efter att man har rensat klart och har gett plats till nya frächa kläder och grejjer är en grymt skön känsla. 


Är nästan klar för den här gången, så nu är det dags att fylla på och inhandla en massa nytt och fint till våren och sommaren. Helt sjukt vilket sug man jämt har efter att shoppa och att 2007 vår och sommarkollektion börjar komma ut nu minskar inte direkt på suget. Fast vem kan stå emot en massa snygga skor, läckra kläder, häftiga accessoarer..? Man är juh inte mer än människa.   



145387-134

Träningsmusik

145387-133
Inspiration


Håller på och sätter ihop lite nya träningpass
och försöker därför få lite inspiration när det
gäller musiken. Så skulle mer än gärna få lite
tips på bra musik med rörelseglädje.

Vad för sorts musik gillar du att träna till?

och..

Har du några bra förslag på låtar som
passar till aerobics, vattenaerobics,
vattengympa och liknande pass? 
 


London

Börjar närma sig årets första resa nu och 2007
första resa kommer att gå till England, London.

En av mina julklappar till Jimmy var nämligen en weekendresa
till London. Så tidigt på den 2 februari åker vi från arlanda och
landar på heathrow ett par timmar senare.

Därefter får vi se vad som som väntar i denna storstad
när det gäller shopping, nattliv, restauranger, caféer,
sevärdigheter och andra nöjen. 

Ska verkligen bli galet skoj att utforska London och
ska bli så grymt underbart att komma iväg och bara
ha det mysigt med älsklingen.

145387-132
.

Snowfall

I looove snow crystals. 
Nu  faller himlen sönder i små små delar
moln blir till snö och hela världen målas till en härlighet.

Det finns en tjusning med alla årstider även om jag är en riktig
sommarmänniska. För just till en riktigt härlig och perfekt
vinterdag brukar jag känna sug efter rätt ofta. En sån där
perfekt vinterdag då allt är precis som man önskar sig.

En dag då man är ute i flera timmar utan en tanke på tid eller något
annat, en dag med massor av glittrande vit snö, perfekt temperatur,

frisk luft, sol, skratt och nån form av vinteraktivitet. Upp i backen med
snowboarden eller ett par skidor, skridskoåkning ute på isen,
skoteråkning, längdskidor eller varför inte en extra lång promenad? 

Sån härlig känsla efter en perfekt vinterdag ute. Man känner sig
helt slut i kroppen, en skön trötthetkänsla som smyger sig på
när man väl är inne i värmen igen och har krypit ner under täcket,
med en kopp varm choklad och trevligt sällskap.

Hade nästan gett upp hoppet om att kunna genomföra alla våra
vinterbusplaner den här vintern och att få bli så där riktigt barnslig,
och ha snöbollskrig, göra snöänglar och ha pulkarace, men som
det ser ut nu så ska ligger nog snön kvar ett tag. Så framåt helgen
ska vi se till att passa på och ta vara på all vacker snö som har fallit
ner sista dagarna och ha riktigt mycket vinterbus.



Träning


Träning är något som jag värdesätter väldigt mycket och som är ett av mina största intressen, så det är nått som jag avsätter mycket tid till och som jag har högt på min lista om vad som är viktigast för mig.

Att träna är verkligen helt underbart, man har roligt samtidigt som träningen har stor betydelse för hur man mår. Både fysiskt och psykiskt och ja till och med socialt många gånger. 

Träning ger så otroligt mycket, man känner sig starkare, uthålligare och lugnare. Man blir en mycket piggare människa och med ett bättre självförtroende många gånger. När man håller igång och tränar regelbundet så blir det som att man utvecklar nån slags kraftreserv, nått att ta till när livet frestar på.

Så träningen är nått jag tycker alla borde avsätta lite tid för, oavsett vem man är.

Finns så otroligt många olika träningsformer och stort utbud när det gäller träning, så finns alltid något som passar. Att ta hänsyn till vad man har för grundförutsättningar, hälsa och dagsform är givetvis ett måste, och självklart
ska all träning anpassas därefter. För alla är vi olika, oavsett vad det handlar
om här i livet.

145387-124Jag älskar träning i alla dess former,
kommer tipsa lite om mina favoriter
lite allt eftersom här i bloggen.

Många som läser i bloggen, så 
det vore skoj att höra lite vad ni
tycker och tänker om träning.

Vilken träningsform gillar DU allra mest?

Hur mycket tid avsätter du för träning?...



 


2007

2007 - Nytt år med nya möjligheter, nya spännande saker
framför dig och massor av nya äventyr som väntar. 

365 nya dagar - en unik möjlighet att göra en nystart för många.
Oavsett om det handlar om en stor eller liten förändring. Vad vill jag
lägga min energi på? Hur vill jag leva? Vad är viktigast och vad är det
som jag mest av allt vill avsätta min tid för? Förverkliga en dröm?
Utveckla mig inom ett intresse jag redan har eller kanske prova nått nytt?
Det finns så otroligt många saker att fundera på.

Jag tror det är bra med lite nystarter då och då. Att man verkligen tar sig
tid för att tänka efter lite extra och får tillfälle att fundera på vad man
verkligen vill och vad som är viktigast, kanske tänka lite nytt och lite större.
Behöver inte vara just vid nyår, men att man stannar upp ibland och inte
glömmer bort hur mycket spännande saker det finns, och hur många
olika möjligheter och val man egentligen har. 

- livet är inte de andetag vi tar utan de ögonblick som får oss att tappa andan


Så jag hoppas alla får ett MAGISKT 2007 och att ni alla hade ett underbart nyår.

145387-122