Winterland

image460

Nyss tillbaka från en uppriskande vinterpromenad. Äntligen lite mer "lagom" vintertemperatur ute nu. Sista tiden har graderna legat närmare -20 sträcket vilket inte faller mig i smaken alls, men nu kan även jag som är en riktigt sommarmänniska säga att det är riktigt mysigt och härligt ute! Massor av vit snö överallt, endast ett par minus grader och även lite sol. Då längtar jag ut!

Så det passade perfekt att det va lugnt på jobbet idag så jag kunde ta ut friskvårdstid i samband med lunchen så har hunnit varit ute en bra sväng nu mitt på dagen. Även hunnit med en god lunch under den tiden och ska nu strax återgå till jobbet igen.

Får nog lite besök snart också av två av mina älsklingsbabes  
Anna och Sara, och även Andree kommer nog ner en sväng. Därefter blir det stan och shopping med två av mina andra favvobabesAnna och Cilla. Efter stan blir det hem och laga lite middag tillsammans och ha det mys

145387-463

   

 

At last

Yes nu har vi till slut fått internet efter flytten, känns skönt att äntligen kunna surfa runt och leta inredning och allt vad vi håller på med just nu. För största projektet för tillfället är såklart att fixa med nya huset. Mycket man ska tänka på, allt ifrån dom stora sakerna till små detaljer. Allt för att man ska få det precis som man vill ha det. Så mycket planering och funderingar innan man kan sätta igång och inhandla allt och sedan dra igång med jobbet som även det tar mycket tid. Fast vi är långt ifrån klara med huset, så känns så grymt härligt i nya boendet och vi trivs redan hur bra som helst och fixa med allt är juh såå skoj och det är verkligen härligt att se hur allt man har suttit och planerat börjar växa fram.

I övrigt så har jobb och träningarna rullat på som vanligt, även umgåtts och hittat på en massa skoj och festligheter med familj, vänner och hjärtat. Har även hunnit med en hel del trippar och skojigheter runtomkring i Sverige sen jag uppdaterade sist, sjukt mkt att berätta men blir alldeles för mycket att skriva om. Så får helt enkelt se till att vara lite mer aktiv här i fortsättningen.

Dock kan jag uppdatera lite om helgen. Startade på lucia i torsdags och åkte ner till Stockholm och sedan vidare på en helt galet rolig kryssning till Åbo. Tillbaka till Stockholm på fredagkväll och resten av helgen har spenderats på hotellmys och shopping. Looovely!

Vad har ni haft för er i helgen?